Otwierasz firmę i uważasz, że strona w mediach społecznościowych Ci wystarczy? Działasz z sukcesem na rynku od wielu lat bez strony internetowej? W tych dwóch przypadkach rzeczywiście można się zastanawiać na pytaniem: czy moja firma naprawdę potrzebuję strony www, jaki jest sens jej tworzenia jeśli mój biznes odnosi sukces bez niej?
Odpowiedź jest krótka i brzmi: TAK. Nigdy nie będzie odpowiedniego momentu na założenie strony internetowej jak właśnie teraz. Z roku na rok ilość firm z Twojej branży rośnie i się rozwija, tak samo jak sam internet. Jeśli chcesz rozwijać swój biznes i zyskać przewagę nad konkurencją, nie możesz ograniczać się tylko do social media lub ogłoszeń w lokalnej gazecie. Pamiętaj bądź tam gdzie są Twoi klienci.
Dalej brak Ci przekonania? Zebrałem dziesięć najważniejszych korzyści, jakie Twoja firma może uzyskać nawet gdy posiada prostą stronę www.
Dziesięć powodów, dla których potrzebujesz strony internetowej.
1. Strona internetowa buduje profesjonalizm i markę.
84% dzisiejszych konsumentów uważa, że firma która posiada stronę internetową czyni ją bardziej wiarygodną w porównaniu z tymi, które posiadają tylko profile w mediach społecznościowych. Jest to tez idealne miejsce do pochwalenia się wszelkimi certyfikatami, projektami lub nagrodami, które posiada Twoja firma.
Poza tym posiadanie własnej witryny internetowej wiąże się z posiadaniem własnej domeny oraz umożliwia stworzenie unikalnego adresu e-mail (np.: kontakt@mojadomena.pl), co nadaje profesjonalizmu całej korespondencji, zwłaszcza jeśli do tej pory korzystałeś/aś z prywatnego adresu e-mail (np.: gmail) do prowadzenia działalności.
2. Twoja witryna może przyciągnąć nowych klientów, dzięki Google.
Jesteś zadowolony/na z obecnej rozwoju firmy, lecz musisz wiedzieć, że każda firma doświadcza rotacji klientów. Aby Twój biznes mógł dalej odnosić sukcesy, musisz przyciągać nowych klientów, a jednym z najlepszych sposobów jest pokazanie się w Google.
Dobre zoptymalizowanie strony internetowej może pomóc Twojej firmie uzyskać wysoką pozycję w rankingu wyszukiwania. Istnieje kilka bezpłatnych narzędzi SEO, które ułatwiają optymalizację witryny bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy.
UWAGA!: W procesie pozycjonowania bardzo pomaga prowadzenie bloga.
3. Możesz jasno zaprezentować swoje produkty i usługi.
Możesz pokazać potencjalnym klientom, co otrzymają, gdy z Tobą współpracują, np. wyświetlając wysokiej jakości zdjęcia produktów. Możesz również publikować informacji o swoich usługach, aby mieć pewność, że przyciągasz odpowiednich klientów. Na przykład, jeśli prowadzisz restaurację, możesz oznaczyć pozycje w swoim menu, które są bezglutenowe, aby osoby które nie tolerują glutenu wiedziały, że w Twoim lokalu mogą zjeść bezpiecznie.
4. Możesz wyświetlać w widocznym miejscu swoje referencje.
Umieszczanie w widocznym miejscu na stronie najlepszych opinii to świetny sposób na pokazanie co Twoi klienci myślą i jak oceniają Twoje usługi. Dzięki temu zapewniasz sobie coś w rodzaju społecznego dowodu wiarygodności dla Twojej marki. Jest to szczególnie pożyteczne jeśli ludzie oceniają Cię w różnych miejscach np,: Google moja firma lub Facebook, wtedy na stronie internetowej możesz pokazać je wszystkie.
Ma to jeszcze jeden plus, jeśli zewnętrzne strony z recenzjami zostaną np.: zamknięte lub nie będzie możliwości do nich dotrzeć, to nadal będziesz mieć je widoczne na swojej witrynie.
5. Strona internetowa może zachęcić klientów do kontaktu.
Witryna internetowa to doskonałe miejsce na podanie informacji kontaktowych, które będą łatwo dostępne dla potencjalnych klientów. Możesz je opublikować w nagłówku lub stopce, chodź najczęściej można je spotkać na osobnej podstronie, gdzie oprócz danych do kontaktu można umieścić mapkę Google i formularz kontaktowy.
6. Możesz zintegrować swoją stronę internetową z Google Maps, dzięki czemu klienci łatwiej Cię znajdą.
Umieszczenie mapy np:. na podstronie kontakty ułatwi znalezienie Twojej firmy osobom, które nie znają okolicy lub miejscowości w której się znajduje jej siedziba. Jest to szczególnie przydatne, jeśli organizujesz różnego rodzaju wydarzenia lub jeśli masz kilka oddziałów i chcesz osobno pokazać ich lokalizacje.
7. Ułatwia ustalić pozycję w Twojej branży.
Jeśli Twoi konkurenci nie są „online”, prawdopodobnie wkrótce to zrobią. Możesz osiągnąć pozycję lidera w swojej branży, jeśli odpowiednio wcześniej zadbasz o stworzenie strony internetowej.
Jeśli jednak Twoja konkurencja już jest w sieci, szansą aby zdobyć nad nią przewagę jest stworzenie innej witryny niż oni i pokazanie klientom, co wyróżnia Twoją firmę od pozostałych.
8. Tworzenie strony internetowej i zarządzanie nie są już potrzebne umiejętności programistyczne.
Nowoczesne dostępne narzędzia online do tworzenia stron internetowych, jak np.: Wix, ułatwiają tworzenie przyjaznej dla urządzeń mobilnych oraz witryny bez konieczności znajomości programowania.
Nawet WordPress, najpopularniejszy system CMS do tworzenia strony www, bazuje na blokach, które mają ułatwić użytkownikom stworzenie funkcjonalnej i estetycznej strony internetowej. A edycja treści takiego serwisu nigdy nie była prostsza.
9. Strona internetowa zapewnia długoterminowy sukces.
W roku 2020 r. prawie 4,54 miliarda ludzi (59% światowej populacji) skorzysta z Internetu.
Bez strony internetowej Twoja firma będzie niewidoczna dla potencjalnych klientów, którzy codziennie przeszukują sieć w poszukiwaniu firm, które świadczą takie usługi jak Ty. Nawet jeśli masz już stronę www, lecz była ona robiona 7-10 lat temu, to w miarę postępów w cyfrowym świecie Twoja firma również stanie się niewidoczna, chyba że zainwestujesz w nową w witrynę.
Aby zachować konkurencyjność, Twoja firma musi być tam gdzie są jej klienci, a jednym, z takich miejsc jest właśnie internet
10. Nie musisz wydawać fortuny aby uzyskać wszystkie powyższe korzyści.
Obecnie tworzenie strony internetowej jest nie tylko łatwiejsze lecz również tańsze. Jeśli chcesz zastosować proste, nietechniczne podejście do „majsterkowania”, możesz zbudować swoją witrynę internetową już za około 300 zł/rocznie (koszt dobrego hositngu i domeny).
WordPress, który jest najpopularniejszym sposobem na stworzenie strony internetowej, jest w 100% darmowy. Odrobina zaangażowania oraz samozaparcia i można zbudować coś prostego, co na początku wystarczy.
Jeśli jednak chcesz profesjonalną stronę opartą o WordPress lub inną platformę warto skorzystać z usług freelancerów lub agencji.
Czy więc moja firma potrzebuje strony internetowej? Ostateczne podsumowanie.
Tak naprawdę pytanie nie powinno brzmieć „czy potrzebuję strony internetowej dla mojej firmy?”, lecz „czy stać mnie na brak strony internetowej?”. Jeśli w dłuższej perspektywie chcesz rozwijać swój biznes to jest tylko jedna odpowiedź i brzmi ona: NIE.
Strona www to jedna z najlepszych inwestycji w przyszłość, jakie firma może poczynić w kierunku swojego rozwoju.