Wszystko w dzisiejszym świecie podlega określonym trendom, strona internetowa również. Aby mogła być aktualna, realizowała swoje cele i atrakcyjnie zapoznawała klientów z ofertą firmy, konieczna jest jej modernizacja, a czasem nawet całkowita zmiana. Jakie symptomy świadczą o konieczności takiej zmiany?
Przed stworzeniem firmowej strony internetowej, należy sobie postawić określone cele jakie ma ona spełniać. Czasem są to działania wizerunkowe, innym razem sprzedaż, jeszcze inni chcą prowadzić bloga. Niezależnie od wybranego celu, warto przyglądać się statystykom, śledzić zachowania użytkowników i pozycję samej strony, aby w porę zareagować na konieczność jej modernizacji. Przyjrzy się czynnikom, które świadczą o takiej konieczności.
1. Brak responsywnej strony internetowej
Bardzo częstym błędem przedsiębiorców jest ignorowanie potrzeby przystosowania strony/sklepu do urządzeń mobilnych. Lekceważenie faktu, że coraz więcej osób korzysta z tabletów i telefonów do przeglądania internetu. Jeśli wersja mobilna nie istnieje lub jej interfejs jest niedostatecznie przejrzysty w obsłudze, klient zrezygnuje z dalszego przeglądania. Brak wersji mobilnej będzie teraz również bardzo źle widziany przez Google i strona będzie nisko w rankingach wyszukiwania.
2. Współczynnik odrzuceń - czyli liczy się klikanie
Współczynnik dorzuceń to nic innego jak brak interakcji użytkowników, czyli użytkownik wchodzi na stronę, ale nie przechodzi dalej i nie korzysta z żadnej z jej funkcji. Co jest tego powodem? Najczęściej to, że odwiedzając nie znajduje na stronie nic co skłoni go do dalszych aktywności. Oto kilka przykładów czemu tak jest: strona może być przestarzała, zbyt skomplikowana lub przeciwnie, jej zawartość jest zbyt skromna. Te czynniki decydują o kliknięciu „wstecz”. Aktywność użytkowników można badać nie tylko za pomocą statystyk Google, ale również bardziej zaawansowanych narzędzi, które określają mapy ciepła, głębokość przewijania strony czy liczbę kliknięć.
3. Wygląd ma znaczenie
Przestarzały mało atrakcyjny wygląd, to jeden z głównych powodów braku reakcji ze strony odbiorów. Należy pamiętać, że strona jest wizytówką firmy, odbiorca będzie kojarzył firmę w dużej mierze z wizerunkiem, jaki zaprezentuje ona w sieci. Należy pamiętać, że strona która nie posiada jest atrakcyjnego wyglądu, może negatywnie wpłynąć na odbiór marki i co za tym idzie zyski firmy. Określony wizerunek świadczy również o rozwoju firmy i jest kojarzony z jej nowoczesnością. Twórcy nie muszą co prawda ulegać każdemu trendowi, ale warto śledzić co aktualnie jest „modne” i podoba się użytkownikom. Może to w dużej mierze zadecydować o sukcesie strony.
4. SEO
Zadbanie o pozycje strony w wyszukiwarkach, jest już niemalże obowiązkowe. Odpowiednie działania są możliwe na nowych stronach, które łatwo poddają się procesowi optymalizacji pozycjonowania. Na starszych stronach działania SEO będą bezowocne. Co wtedy zrobić? Jeśli modernizacja starej strony okazuje się zbyt kosztowna i pracochłonna, najlepiej postawić nową, co okaże się szybsze i tańsze. Przestarzała strona za jakiś czas wymagałaby bowiem kolejnych modernizacji, co generuje zbyt wysokie koszty.
5. Źle zaprojektowana nawigacja
Zadbanie o pozycje strony w wyszukiwarkach, jest już niemalże obowiązkowe. Odpowiednie działania są możliwe na nowych stronach, które łatwo poddają się procesowi optymalizacji pozycjonowania. Na starszych stronach działania SEO będą bezowocne. Co wtedy zrobić? Jeśli modernizacja starej strony okazuje się zbyt kosztowna i pracochłonna, najlepiej postawić nową, co okaże się szybsze i tańsze. Przestarzała strona za jakiś czas wymagałaby bowiem kolejnych modernizacji, co generuje zbyt wysokie koszty.
6. Brak klientów
Zadbanie o pozycje strony w wyszukiwarkach, jest już niemalże obowiązkowe. Odpowiednie działania są możliwe na nowych stronach, które łatwo poddają się procesowi optymalizacji pozycjonowania. Na starszych stronach działania SEO będą bezowocne. Co wtedy zrobić? Jeśli modernizacja starej strony okazuje się zbyt kosztowna i pracochłonna, najlepiej postawić nową, co okaże się szybsze i tańsze. Przestarzała strona za jakiś czas wymagałaby bowiem kolejnych modernizacji, co generuje zbyt wysokie koszty.
Podsumowanie: Co za tym zyskamy modernizując stronę internetową?
Zadbanie o pozycje strony w wyszukiwarkach, jest już niemalże obowiązkowe. Odpowiednie działania są możliwe na nowych stronach, które łatwo poddają się procesowi optymalizacji pozycjonowania. Na starszych stronach działania SEO będą bezowocne. Co wtedy zrobić? Jeśli modernizacja starej strony okazuje się zbyt kosztowna i pracochłonna, najlepiej postawić nową, co okaże się szybsze i tańsze. Przestarzała strona za jakiś czas wymagałaby bowiem kolejnych modernizacji, co generuje zbyt wysokie koszty.